Wednesday 23 October 2013

Wow..income 6-angka setiap bulan!

Income 6-angka setiap bulan...mungkinkah??

Assalamualaikum semua. Apa khabar? Saya doakan semoga semua sihat sejahtera. Hari ini saya nak cerita tentang sesuatu yang selalu buat saya teruja. Apa lagi? Mestilah bisness Shaklee saya. hehe.

Sebenarnya bulan lepas (September) terasa agak perit bagi saya dalam perjuangan menjayakan bisnes Shaklee ini. Saya baru lagi dalam Shaklee dan masih banyak yang saya tak tahu dan pengalaman masih lagi kurang. Tambahan pula, suami saya berkerja jenis yang banyak travel..jadi saya sebagai stay-at-home-mum ni pun kerja nya mengikut suami aje lah. Bila travel tu pula..tahu2 aje la..letih dan asyik perlukan rehat aje.

Walau apa-apa pun..Alhamdulillah..Allah maha pemurah. Saya masih mampu menjana pendapatan 4-angka dari bisnes Shaklee ini. Sesungguhnya bila kita berdoa dan berusaha..Allah takkan sia-siakan..setiap perkara yang kita lakukan dengan ikhlas akan dibalas dengan balasan setimpal.

Tapi ada beberapa ketika memang rasa perit. Memang rasa macam nak give-up...nak ambil jalan mudah dan lari aje dari semua masalah ni. Tapi Alhamdulilah..Allah kuatkan semangat saya. Dan bila saya rasa teruk dan susah..selalunya"mummy" saya dalam Shaklee (atau upline saya) lah jadi tempat mengadu. Saya rasa memang saya mungkin surrender juga kot kalau bukan sebab dia yang banyak bagi semangat dan motivasi untuk saya teruskan sampai berjaya.

Anyway, baru-baru ini "mummy" saya tu ada sharekan dengan saya berapa bonus atau income yang dia dan upline2 di atas kami boleh generate setiap bulan. WOWWWW!! Terbeliak biji mata saya!

Mana tak nya.."mummy" saya ni pon baru join Shaklee dalam setahun..dan bonus yang dia terima dari Shaklee untuk bulan September dan mencecah 5-angka! 5-angka uolss!! Kalau kita kerja dengan company cop duit sekali pun..belun tentu boleh dapat income 5-angka setiap bulan dalam masa setahun bermula kerja betul tak??

Yang buat mata saya lagiiii terbeliak sampai macam nak terkeluar dari soket mata ni ialah bonus salah sorang dari upline kami (dia 5-step atas "mummy" saya) yang dapat RM500k++ untuk bulan September lepas. Setengah juta tuuuuu~ untuk sebulan...maksudnya setiap dua bulan dia dapat sejuta lah kan?? RM1,000,000!!! Banyak tu kosong dia. huhu.

Kita ni dari kecik mesti teringin sangat nak jadi jutawan..tapi in reality, bila dah mula kerja kita akan mula rasa itu cuma mimpi yang rasa macam mustahil untuk kita kecapi. Tapi, ini sudah realiti bagi salah seorang upline saya dalam Shaklee. Dia sudah jadi jutawan melalui bisness Shaklee-nya.

Ini buat saya terfikir panjang. Kalau dia yang join Shaklee lebih kurang 4 tahun macam tu dah boleh jadi jutawan..dan "mummy" saya yang baru join setahun pon dan dapat income 5-angka sebulan...secara logiknya, saya pun mesti boleh juga kalau saya ikut apa yang mereka buat. Tak gitu??

Macam yang upline2 saya selalu cakapkan...nak berjaya mesti ada 5 perkara penting..

  1. Target..apa yang ingin kita kecapi
  2. Usaha yang tak pernah jemu
  3. Doa yang tak pernah putus
  4. Tawakkal dan letakkan takdir kita pada Allah
  5. Redha dengan semua yang kita dapat


Insya Allah...saya yakin dengan ketentuan Allah. Insya Allah..saya yakin saya juga mampu berjaya..saya juga mampu jadi seorang JUTAWAN!

p/s..jadi jutawan tu bukan semata2 untuk hidup mewah dan berjoli..Niat utama saya untuk dapat income yang banyak ialah semoga saya boleh pastikan hidup kami sekeluarga lengkap dan selesa..dan juga agar saya boleh senangkan hidup ibu bapa saya yang susah payah besarkan dan menjaga saya sejak kecil. Saya nak balas jasa ibu bapa saya! Yang selebihnya semua saya nak bantu umat Islam yang kurang bernasib baik..Insya Allah.

Lots of Love,
Arfah Umar

0 comments:

Post a Comment