Wednesday 18 September 2013

Proses kuruskan badan dengan set kurus shaklee

Bagaimanakah anda boleh kuruskan badan dengan produk Shaklee? Ada pelbagai produk yang ditawarkan oleh Shaklee untuk tujuan menguruskan badan. Bagi Arfah, cara terbaik kurus dengan produk Shaklee ialah dengan kombinasi Omega Guard, Alfalfa dan ESP. Ini ialah kombinasi yang Arfah amalkan sejak lebih kurang sebulan yang lepas. Masa itu lepas raya, faham2 laa..pergi sana..makan....pergi sini..makannn~ tak sampai seminggu berat dah lebih dari berat asal sebelum berpuasa sebulan untuk Ramadhan. Jadi, untuk bantu turunkan berat badan, saya start ambil set kurus shaklee ini.

Jadi, bagaimana set ini boleh berfungsi? 
Sebenarnya Shaklee menawarkan enam produk yang boleh dipilih untuk menguruskan badan. Lecithin atau Omega Guard untuk proses membakar lemak, Alfalfa Complex atau Herb-Lax untuk tujuan menyingkirkan toksin dari tubuh dan Energizing Soy Protein (ESP) atau Cinch untuk menambah protin. Arfah lebih prefer set omega guard, alfalfa dan ESP kerana Arfah rasa kombinasi ini yang paling efektif dan value for money.

3 proses yang berlaku dalam proses menurunkan berat badan dengan set kurus shaklee ini ialah 1 - membakar lemak. 2 - membuang toksin dari badan dan 3 - membina otot. Jadi dengan 3 produk yang Arfah pilih dalam set kurus ini...omega guard ialah pembakar lemak nya, alfalfa bertindak sebagai detoks dan ESP sebagai penambah protin untuk membina otot.

Mari kita lihat dengan lebih dekat apa sebenarnya yang berlaku apabila kita menggunakan set kurus shaklee ini..

Omega Guard - Pembakar lemak dalam badan
Omega Guard Shaklee ini diekstrak dari ikan laut air sejuk diperairan negara Jepun. Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat dari tetumpatan hati minyak ikan. Berbanding dgn produk omega dipasaran, Omega Guard adalah yg paling tulen  didunia. Mengandungi asid lemak Omega 3  semulajadi termasuk EPA,DHA,ALA  dll.

Pengambilan 3 biji sehari selepas sarapan/ lunch mampu memberi rasa kurang lapar kepada anda. Secara ringkasnya, Omega Guard ini berfungsi membakar lemak dan meningkatkan metabolisma dan ini secara langsung akan membantu masalah perut buncit dan obesiti. kajian dilakukan di Jepun & Czech Republic mencadangkan bahawa omega 3 mampu menghalang pembentukan lemak badan & menggalakkan  pembakaran lemak dengan cepat.

Satu kajian di Australia menunjukkan pembakaran lemak yg lebih tinggi semasa senaman dilakukan  apabila mengambil omega 3 berbanding mereka yg tidak mengambilnya semasa bersukan.kesimpulannya omega mampu mengurangkan selera makan disamping membakar lemak dengan cepat.

Alfalfa - membuang toksin didalam badan (detoks)
Detox dengan kata lain ialah ‘membersihkan dan menyucikan badan dari dalam’. Ia penting untuk penyerapan nutrien/vitamin. Sekiranya organ yang terlibat dalam penyerapan vitamin seperti usus mengalami masalah, kemungkinan besar vitamin tidak boleh diserap dengan sempurna.

Alfalfa adalah bahasa Arab untuk “Bapa Kepada Semua Makanan”. Akar herba yang mengagumkan ini, tumbuh sangat dalam ke dalam tanah untuk menyerap nutrien penting dan mineral yang terdapat jauh di dalam bumi. Alfalfa adalah dikenali sebagai agen diuretik, pembersih badan dan penyahtoksik. Ia merangsang aliran hempedu, dan membuang unsur mineral bahaya dari tubuh. Ia juga mengawal tahap gula dalam darah dan membantu menurunkan paras kolesterol. 

Jadi, setelah kita bakar lemak2 dalam badan dengan omega guard..kita buang pula lemak2 dan toksin2 itu dengan alfalfa complex shaklee ini. Kalau setakat asyik nak bakar lemak tapi lemak tu tak boleh keluar dari badan..tubuh still takkan sihat juga..ye tak? Lepas dah buang lemak2 dan toksin2 dari badan kita..kita perlu pula mengambil protin untuk menambahkan otot supaya bentuk tubuh menjadi cantik dengan semulajadi.

Energizing Soy Protein (ESP) - sumber protin untuk pembentukan otot
ESP penting kerana terdapat 9 amino asid penting yang tidak dapat dibuat oleh badan. ESP juga merupakan bahan soya yang terbaik berbanding protein yang diperoleh daripada daging. Selain itu, esp juga bebas kolestrol dan mengandungi lemak yang sangat minimum. Perkara yang perlu dititikberatkan dalam pengambilan ESP adalah ESP ini mempunyai kadar penghadaman yang tinggi dan dapat menyerap terus ke dalam darah. Dan juga ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya. ESP juga dapat membantu meyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.

Sesetengah org, bila ingin menguruskan badan, akan fokus semata2 kepada proses membakar lemak. Ini mungkin boleh menguruskan badan..tetapi ini bukan lah cara yang sihat untuk dapatkan tubuh yang ideal. Protin adalah bahan asas yang diperlukan dalam pembinaan sel. Fungsi protin adalah untuk membina dan membaiki sel, hormon dan enzim. Jika baik dan sihat sel kita, maka baik dan sihatlah tisu, organ, sistem dan tubuh badan kita. Sebab itulah kalau nak kurus dengan sihat, proses terakhir ini iaitu pengambilan protin adalah sangat penting. 

Secara kesimpulannya, set kurus Shaklee ini memang lengkap dari setiap segi dan insya Allah boleh membantu anda mendapatkan tubuh yang ideal dan sihat. Malaysia telah disenaraikan sebagai negara yang mempunyai penduduk paling gemuk di asia tenggara. Bila tahu fakta ini, perasaan yang sepatutnya timbul dalam diri setiap warga Malaysia ialah takut. Kenapa takut? Sebab apabila seseorang itu gemuk atau sudah sampai tahap obes, pelbagai jenis penyakit merbahaya akan timbul disebabkan keadaan tubuh yang tidak sihat itu. Ambillah tindakan sebelum terlewat..adalah lebih mudah dan murah untuk mengelak dari terkenanya penyakit berbanding merawat penyakit. Insya Allah, kita khtiar!

Untuk mengetahui harga dan untuk sebarang pertanyaan tentang apa juga produk shaklee hubungi Arfah - Arfah Umar, Pengedar Sah Shaklee (ID#: 959091) melalui email -sayanak.sayanak@gmail.com atau melalui whatsapp/sms/tel - 012-5927912


0 comments:

Post a Comment