Friday 20 September 2013

Orang yang sakit tenat sudah kian pulih...alhamdulillah

Lebih kurang sebulan yang lepas, saya ada menziarah saudara sebelah husband masa raya aidilfitri. Biasa lah time raya laa nak pergi menjenguk saudara mara yang dah lama tak jumpa. Ada sepasang tok ni yang memang semua orang suka diorang. Time raya aja mesti rumah tu penuh dgn orang. Pergi lah time bila pun mesti ada org kat rumah diorang tu. Diorang husband and wife mmg sangat baik dan sangat mesra dengan org lain. Yer lah, saya ni yg cuma kira anak saudara-in-law pun memang senang dan suka dengan diorang.

Tapi masa kami pergi ziarah mereka, rupa2nya yang si husband ni tak sihat. Kesian sgt saya tgk dia. Dia ni umur dah dekat 80 or dah lebih 80 tahun rasanya and dia memang seorang yg ceria dan aktif. Tapi bila tgk dia lemah sgt dan memang terbaring aje atas katil memang rasa sebak. Rupa2nya dia telah di-diagnose dengan kanser. Yang membuatkan keadaan lagi teruk ialah sebab dia memang ada kencing manis tapi sebab dah teruk dah sampai jadi hypo-glycemic. Maksudnya, boleh jadi tetiba tahap gula dalam badan dia jadi terlalu rendah sampai dia jadi lembik even sampai pengsan. Dahtu dia ni dah berumur, jadi faham2lah bab makan ni memang dah susah. Sampai doktor kata memang dah takleh nk buat anything, so just duduk rumah aje and kalau ada something happen baru bawak gi jumpa doktor balik. Memang kesian dan sedih keadaan dia.

Kebetulan time tu, saya ada bawak sekali beberapa produk Shaklee balik kampung sbb nk promote dgn saudara mara. Dahtu, teringat yang Vivix dari Shaklee yang sangat bagus untuk org yang ada penyakit kronik. Especially utk org berumur yang sistem penghadaman dah tak berapa lancar dan susah nak hadam anything dalam bentuk pill. Jadi terfikir nak bagi dia cuba Vivix ni. Tapi time tu tak bawak pula Vivix tu masa pergi ziarah. So, diskas dgn husband and dia agree utk datang semula hari esok tu utk bawakan Vivix kepada tok saudara dia tu.

Next, day tu saya and husband pun pergi semula rumah saudara dia tu membawa Vivix sebotol dengan niat nak bagi dia cuba. Saya pun bagitahu, Vivix ni minum sehari satu sudu teh aje setiap pagi. Tak perlu banyak pun sebab Vivix ni dah concentrated. Satu sudu teh sehari dah cukup untuk mengganti semua supplement2 lain..jadi x perlu dah nak ambil supplement lain walaupun yg dari Shaklee. Dia pun cakap terima kasih dan kami pun pergi ke destinasi lain.

Sekarang ni dah lebih kurang sebulan laa lepas kami pergi ziarah tok saudara suami saya tu. Dan, baru2 ni dok teringatkan pasal dia jadi saya tanya suami saya, tak ada berita apa2 ke pasal tok saudara saya tu. Jawab suami, ahamdulillah haritu mak ada bgtahu dia yang tok saudara dia ni alhamdulillah dan lega sikit. Dengar khabarnya dah boleh jalan2 and takde lah terbungkang atas katil aje. Bila dengar berita tu rasa sejuk sikit...rasa lega. Alhamdulillah tok saudara suami saya tu dah tak teruk mcm masa kitorang pergi ziarah dulu. Saya rasa syukur sebab saya rasa orang yang baik mcm tu memang layak dan patut dipermudahkan semua urusan mereka. Kasihan sangat tgk org yang menderita dan dah sampai tahap tak boleh nak buat apa camtu. Saya doakan semoga tok saudara kami itu dibantu Allah dan dipermudahkan semua urusan dia. Semoga dia dikurniakan kesihatan tubuh badan dan semoga dia boleh bebas dari penderitaan dan musibah..Insya Allah, Amin.

0 comments:

Post a Comment