Tuesday 3 September 2013

Bagaimana memilih kolagen?

Assalamualaikum. Maaflah, lama sungguh tak menaip di blog saya ini. Sedikit sibuk sebab adik saya baru bersalin dan tgh berpantang kat rumah ni. Memang meriah! hehe

Oklah, topik yang saya nak sembang harini ialah pasal kolagen. Sekarang ni banyak sungguh org jual kolagen yer. Jadi bagaimana nak pilih kolagen yang terbaik supaya kesannya keatas kulit kita pun terbaik juga?

Ada yang suruh makan rumpai laut..masa jual siap cakap marine kolagen .las2 sepeket rumpai laut jer sampai! huhu..bukan nak mengata tapi just rasa cam tertipu laa sikit kan. dahtu..keluar pulak statement dalam paper.."Rumpai laut tidak mengandungi kolagen". erkkk..tercekik terus. dah dah..tak baik kutuk2 org..astagfirullah.

Anyway, saya ni bukan lah expert dalam kolagen ni. Tapi sebab saya pun perlu guna sebab kulit dan mule menunjukkan tanda2 kurang muda..itu yang mula cari kolagen tu. hehe. Setelah belek2 google, buat comparison sikit..search lagi... saya yakin kolagen shaklee adalah yang terbaik untuk saya. Kenapa? sebab..

1. Shaklee Collagen Powder ialah hasil dari kajian yang memakan masa bertahun lamanya dan mengambil kos berjuta2 untuk mendapat kolagen yang terbaik..yang paling efektif dan juga selamat.

2.Sumbernya ialah dari kolagen marin premium (bukan rumpai laut ya) iaitu ekstrak sisik ikan merah yang diketahui tinggal di laut jauh paling dalam, paling jauh dari pencemaran

3. Berat molekularnya yang paling rendah - 1,000 Dalton yg menyebabkan ia mudah dan pantas diserap ke dalam tubuh. Kebayakan struktur molekul kolagen lain adalah sangat besar.

4. Cara pengambilannya - kena makan/minum kolagen tu. kebanyakan struktur kolagen adalah sgt besar molekulnya jadi kalau takat sapu je atas kulit kolagen tu tak boleh nak tembus masuk.

5. Kesan keatas keseluruhan tubuh - termasuk rambut dan kuku yang akan jadi semakin kuat dan juga akan mengurangkan kesan parut.

6. 7 ramuan tambahan untuk tambah ummphh collagen tersebut seperti vitamin C (utk menggalakkan penghasilan kolagen tubuh dgn semulajadi), vitamin b (untuk tenaga yang diperlukan dalam menghasilkan kolagen oleh tubuh) dan juga lactobasillus acidophilus (untuk menggalakkan penyerapan kolagen plus bagus untuk kesihatan usus)

7. Shaklee sememangnya produk yang dibuat dari 100% bahan semulaji..takde pengawet, takde pewarna tiruan dan takde perasa tiruan. Ini penting untuk memastikan supplement yang kita makan tu tak akan menjadi racun yang boleh mendatangkan kesan buruk di kemudian hari.

8. Sememangnya Shaklee sudah disahkan selamat oleh KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia) dan juga mendapat pengesahan HALAL oleh ISlamic Services of America (ISA) yang telah diikhtifar oleh JAKIM sebagai badan pengeluar sijil Halal yang sah.



Jadi, kenapa masih nak guna produk yang tak pernah dikaji dengan terperinci, dibuat dengan bahan2 sintetik, tidak mendapat kelulusan KKM dan juga tidak pernah disahkan status Halal nya? Semua sebab nak murah? Pada pendapat saya, daripada menggunakan produk2 yang meragukan sebab harganya yang murah...lebih baik tak guna apa2 produk. Confirm takkan jadi racun dalam tubuh kita. Tapi, kulit makin berkedut, berjeragat, kasar, kusam dan semamangnya tak best. hehe. Apa-apa pun, buatlah pilihan bijak semasa memilih produk kecantikan..tak kira lah kolagen ke..cream ke apa. Sentiasa ingit, tubuh badan kita adalah amanah dari Allah..adalah menjadi tanggungjawab kita untuk menjaganya sebaik mungkin. Insya allah!

Eh, laa saya ada buat promosi untuk kolagen rupenya? Hehe. Memang berbaloi harga promosi ni tau. Rugiiii sangat kalau tak ambil peluang ni untuk mencuba Shaklee Collagen Powder. Digabungkan pula dengan ESP, perghhh..memang mantap kesannya. Terus jadi awek muda! 

Untuk mengetahui harga dan untuk sebarang pertanyaan tentang apa juga produk shaklee hubungi saya - Arfah Umar, Pengedar Sah Shaklee (ID#: 959091) melalui email - sayanak.sayanak@gmail.com atau melalui whatsapp/sms/tel - 012-5927912

0 comments:

Post a Comment