Wednesday 11 September 2013

Keperluan nutrisi anak-anak

Cubalah fikirkan situasi ni...

"anak slalu demam selsema dan batuk pastu kene g klinik neb. Dah berapa dah kos nak dapatkan rawatan tu? Paling kurang pun mahu RM50++ juga sekali pergi.

Kalau nak gi klinik kerjaan pulak anak dah suhu 39..dok terketar2..meraung2..misi suruh bersabar tunggu giliran lagi..tak sedih ke..."

Bila anak2 kita kerap sakit dah tentu kita beri dia ubat sebagai rawatan. Sebenarnya ubat-ubat ini sangat tidak elok untuk tubuh anak2. Ubat-ubatan tersebut akan ada side-effect kepada anak2 kita yang mungking akan membuat penyakit lain pula timbul.

Seeloknya, anak2 kita diberi makanan seimbang dan sihat yang tidak mengandungi bahan penagawet atau perasa dan pewarna tambahan. Namun bila anak2 dihantar ke nursery dan pusat pengasuhan kanak-kanak...entah apa makanan yang diberi. Bila di rumah pula..kita dah masak makanan seimbang..yang dia nak makan nasi dengan telur dan kicap...ataupun cuma nak sosej dan nugget. Terfikir tak kita yang anak2 kita ni tak cukup zat dan nutrisi yang perlu untuk dia membesar dengan sihat dan kuat.

Sebab tu saya nasihatkan bila ada org buat promosi jual vitamin atau supplement untuk kanak-kanak. ambillah kesempatan tu untuk dapatkan supplement yang boleh bantu melengkapkan keperluan zat dan nutrisi anak-anak anda. Kenapa? Sebab bila org cakap itu satu promosi bermaksud harga akan dikurangkan jadi time ni lah nak dapatkan produk2 yang murah kalau nak dibandingkan time2 lain.

Bila cari supplement untuk anak2 kita pula, pastikan produk2 tersebut dibuat dari bahan2 semulajadi dan tidak mengandungi sebarang pengawet, perasa atau pewarna tiruan. Seringkali supplement atau vitamin yang dijual dengan harga murah di kedai2 itu mengandungi bahan2 sintetik. Sebab itu harga yang diletak itu murah kerana bahan sintetik ini boleh dibuat sendiri dengan bahan2 kimia. Mahukah anda memberi anak2 anda vitamin yang mengandungi bahan sintetik? Benda ini bukan sahaja tidak elok malah mungkin juga boleh meracuni tubuh anak2 anda.

Sebab ini lah saya dengan yakin memberikan anak2 saya vitamin dan supplement Shaklee. Produk2 Shaklee ini telah dibuat dari bahan2 semulajadi 100% dan tidak mengandungi bahan2 pengawet, perasa atau pewarna tambahan. Tambahan pula produk ini sudah mendapat pengesahan halal oleh badan pensijilan yang disahkan oleh JAKIM.

Bila kita cakap sayang anak bukan bermaksud kita cuma perlu melayan mereka dengan baik. Tugas kita juga termasuk memberikan mereka semua nutrisi dan mineral yang mereka perlukan untuk membesar dengan sihat dan aktif. Lengkapkanlah keperluan nutrisi mereka dengan bijak. Pilihlah supplement dari Shaklee!

Shaklee menyediakan set kesihatan lengkap untuk kanak-kanak.


 Jika anda inginkan maklumat lanjut, bolehlah hubungi saya, Arfah Umar, Pengedar Sah Shaklee (ID#: 959091) melalui email - sayanak.sayanak@gmail.com atau melalui whatsapp/sms/tel - 012-5927912

0 comments:

Post a Comment