Tuesday 17 September 2013

GLA Complex

Ramai yang tak tahu kebaikan GLA ini. Apa itu GLA? GLA ialah ( gamma linolic acid). GLA ialah kandungan utama produk terkenal di pasaran iaitu EPO (evening primrose oil). GLA di dalam EPO di ekstrak dari evening primrose. Manakala GLA di dalam Shaklee GLA complex diekstrak dari Borage seed.

Apa beza Shaklee GLA complex & EPO? GLA di dalam Borage seed mengandungi lebih 2X ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3X lebih dari segi bioavailability & 3X lebih efektif dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari Borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan.

GLA berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Boleh diambil oleh lelaki dan wanita.Ia sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah menstrual, monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis.

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6 yang digunakan oleh badan untuk membentuk prostagladin yang merupakan bahan yang berupa hormon yang membantu mengawal proses2 badan yang normal. Ia mengandungi Vitamin E asli yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem inum dengan memelihara integriti sel. bagi wanita, GLA dikenali sebagai supplemen yang membantu memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid. . Ianya digabung pula dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.



Apakah kelebihan dan khasiat Shaklee GLA Complex ni
Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
Membantu meningkatkan kesuburan
Melegakan PMS (sindrom pra-haid)
Membantu dalam menangani menopus
Menguatkan kuku dan rambut
Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
Membantu menangai ekzema
Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
Menguatkan imuniti tubuh
Memperlahankan proses penuaan
Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
Mengawal kencing manis dan darah tinggi
Mengawal kolesterol
Untuk fungsi saraf

Untuk mengetahui harga dan untuk sebarang pertanyaan tentang apa juga produk shaklee hubungi saya - Arfah Umar, Pengedar Sah Shaklee (ID#: 959091) melalui email -sayanak.sayanak@gmail.com atau melalui whatsapp/sms/tel - 012-5927912

0 comments:

Post a Comment