Tuesday 10 September 2013

"Fastfood" yang sihat dan penuh nutrisi untuk kanak-kanak!

Sebagai ibu, saya risau sgt sebab anak2 saya makan sometimes macam tak cukup zat dan nutrisi. Makan tu memilih pulak..nak nasi dgn kicap aje..tanak sayur..nak benda2 manis. Mana nak datang zat dan nutrisinya? Sebab tu saya beri anak2 saya MealShakes dari Shaklee.

Saya gelarkannya fastfood yg sihat.Tapi, jangan keliru...kalau fast food biasanya makanan segera yg kurang sihat. Tetapi Mealshakes ni minuman segera yg sangat berkhasiat! Ianya berperisa french vanila..sungguh creamy dan lazat sekali. Tetapi kenapa fastfood atau makanan segera? Sebenarnya, 'segera' disini bermaksud ianya segera diserap dan membekalkan protin berkualiti tinggi yang mudah diserap dalam tubuh manusia dari kanak2 sehingga dewasa



MealShakes ni bukan sahaja kaya dgn protin dan kalsium.. tetapi juga kaya dgn vitamin dan mineral penting. Dlm per serving MealShakes ada Vitamin A, Vitamin B12, B6, Thiamin, Riboflavin, Asid Folic,  Vitamin C, Vitamin E, Biotin, Vitamin D, Niacin, dan juga mineral2 penting kalsium, iodin, besi, fosforus, magnesium, selenium, chromium, molybdenum, zinc. 

MealShakes ini sangat sesuai sekiranya anak2 anda jenis yang:
- cerewet dan memilih makanan
- tiada selera makan
- kurang makan sayur dan buah-buahan
- kurang berat badan atau terlalu kurus
- ada masalah kulit seperti eczema dan berparut
- ada masalah sembelit




Namun, mealshake ini tidak disarankan untuk diberi kepada anak2 berusia di bawah umur setahun. Sejak dilahirkan sehingga umur setahun saya tetap sarankan susu ibu sebagai makanan terbaik untuk kanak2 tersebut. Mealshake boleh diberi seminggu 2 atau 3 kali kebapa kanak2 berusia setahun hingga 3 tahun dengan satu sudu teh sekali hidangan. Bagi kanak2 berusia 3 tahun ke atas pula boleh diberi mealshake setiap hari dengan sukatan satu atau dua sudu sekali bancuhan.

Jika anda inginkan maklumat lanjut, bolehlah hubungi saya, Arfah Umar, Pengedar Sah Shaklee (ID#: 959091) melalui email - sayanak.sayanak@gmail.com atau melalui whatsapp/sms/tel - 012-5927912

0 comments:

Post a Comment