Sunday 23 March 2014

Lokasi branch Shaklee Pulau Pinang yang baru

Beberapa hari yang lepas Arfah ada nak beli barang urgent untuk customer dari Shaklee jadi plan nak terus beli di branch Shaklee Pulau Pinang and then dan boleh terus hantar ke customer. So drive lah pergi ke branch yang biasa pergi tu. Sekali dah tutup daa~~ Then sambil drive lagi..tetiba dah jumpa branch yang baru. Eh, tak jauh pun...dekat aje dengan branch yang lama.

Jadi, buat mereka yang tak tahu lagi...Shaklee branch Pulau Pinang dah berpindah yer! Kalau nak tahu kat mana, sila tengok peta di bawah ni.


Basically dia pindah ke area yang sama, cuma tempat baru ini di blok kedai yang lebih baru. Nak mudah, dari roundabout besar seberang jaya (yang dekat Hospital Seberang Jaya tu) ambil kiri atau 9 o'clock (kalau kita datang ikut PLUS dari arah selatan)...jangan naik flyover lepas masjid Seberang Jaya, tapi keluar ikut exit SELEPAS masjid tu. Lepas tu, ikut LKBE (Lebuhraya Kulim-Butterworth) tu sampai nampak Carltex yang ada drive-thru McDonalds. Lepas McDonalds tu (sebelum jejantas) tu ada lorong kiri..masuk lorong tu. Then, jalan straight aje lebih kurang 100m and ambil lorong kiri untuk masuk blok kedai disebelah kiri tu. Branch Shaklee itu terletak di hujung2 blok tu.

Branch Shaklee Penang yang baru

Cantik branch Shaklee yang baru ni. Lebih besar dari branch yang lama. hehe. And, branch baru ni dah ada mesin untuk ambik nombor tu, maka lebih mudah proses untuk menunggu turn untuk melakukan urusan anda. Masuk2 tu terus ambil no untuk giliran ke kaunter urusan. Tunggu sampai turn anda sampai, then buatlah pembelian or apa jua urusan anda. Jika anda ada buat pembelian dan ingin mengambil barangan yang dah dibeli tadi, kena ambil nombor untuk mengambil order pula tau. Jadi, kena ambil nombor 2 kali.

 
Semua produk-produk Shaklee yang ada di-display di sana
Bagus juga Shaklee dan pindahkan branch Pulau Pinang ini ke tempat yang baru ini. Jauh lebih mudah untuk parking kereta dan lebih besar. Ini satu improvement yang sangat-sangat dialukan.

Oklah, setakat ini saja post Arfah kali ini. Semoga bermanfaat buat semua. Yang baik-baik itu dari Allah, segala cacat cela itu daripada saya sendiri.

Lots of Love,
Arfah Umar

0 comments:

Post a Comment