Tuesday 27 May 2014

Bantu anak hilangkan sembelit dengan Mealshake Shaklee

Sebelum ni Arfah ada pernah sharekan cara-cara untuk bantu anak-anak yang mengalami masalah sembelit. Semua teknik-teknik yang dalam itu ialah cara yang menggunakan bahan-bahan di rumah tanpa ubat-ubatan. Ini sebenarnya lebih selamat berbanding menggunakan ubat yang mungkin akan mendatangkan kesan sampingan kepada anak-anak yang sembelit tu.



Kalau ada yang tidak tahu bagaimana nak memastikan samada anak kita sembelit atau tidak, boleh baca artikel ini tentang sembelit dari Baby Center Malaysia.

OK. Sebenarnya Arfah tergerak untuk tulis post ini harini kerana ada yang bertanya pada Arfah bagaimana nak bantu anak-anak yang sembelit dengan menggunakan Mealshakes Shaklee. Sebenarnya jawapan kepada soalan ini tak sama buat semua anak-anak.

Mengapa tak sama?? Ini adalah kerana cara untuk memberi Mealshakes berbeza mengikut umur anak kita. Apa bezanya? Bezanya ialah kalau anak yang bawah setahun memang TIDAK DIGALAKKAN untuk diberi Mealshake (atau apa-apa juga supplement lain mahupun ubat sebenarnya. Sistem penghadaman mereka belum lagi mampu untuk memproses bahan-bahan seperti itu. Manakala anak-anak yang bawah 2 tahun tidak digalakkan untuk diberi Mealshakes setiap hari. Atas 2 tahun dah boleh mula beri Mealshake setiap hari mengikut sukatan yang betul.

Kalau anda ingin mencuba Mealshake untuk atasi masalah sembelit anak-anak anda, sila hubungi Arfah melalui Whatsapp, SMS atau Telefon di 012-592 7912 atau email kepada sayanak.sayanak@gmail.com. Insya Allah Arfah akan bantu anda sebaik mungkin.

Lots of Love,
Arfah Umar


0 comments:

Post a Comment