Sunday 18 August 2013

Saya nak bebas dari resdung!!

Assalamualaikum semua! Lama sungguh saya tidak menulis entry baru. Maklumlah, sibuk menyambut Hari Raya Aidilfitri. Asyik travel dan makan. hehe. Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin buat semua pemabca.

Di peluang yang ada ni saya ingin bercerita pula tentang bagaimana anda boleh bebas dari kegatalan, hidung asyik berair, asyik bersin2, sering sakit kepala dan macam-macam lagi yang sering dikaitkan dengan RESDUNG.

Pertama sekali...apa itu resdung??? Seringkali kita terdengar penyakit ini dikaitkan dengan org yang sering mengalami simptom-simptom seperti gatal-gatal, tersumbat hidung, hidung berair, sakit kepala, berkahak dan macam-macam lagi..namun apakah sebenarnya yang menyebabkan badan kita bertindak sedemikian?

Sebenarnya, resdung itu sendiri ialah tindak balas badan kita terhadap bahan-bahan yang sebenarnya kita alah dengannya. Ya, sebenarnya apa yang kita alami itu ialah simptom-simptom alahan. Antara benda-benda yang mungkin "trigger" atau menyebabkan alahan tersebut mungkin terdiri daripada:

- makanan laut
- bijirin dan kekacang
- habuk
- bulu binatang
- asap 
- debu dan hama
- parasit
- kutu



Bagaimana pula untuk mencegah penyakit ini?? Sebelum ini, antara perkara-perkara yang selalu dicadangkan ialah dengan mengelak/menjauhkan diri dari perkara-perkara yang menyebabkan kita alergik itu. Ini bermakna, jangan pelihara haiwan berbulu, jangan makan seafood, jangan makan kekacang dan perlu berwaspada dengan setiap yang kita lakukan agar tidak berdekatan, tersentuh atau termakan dengannya.

Namun kini, anda tidak perlu lagi terlalu fobia dan trauma dengan perkara2 yang menyebabkan tindakan alergik ini. Apa kata anda cuba set resdung/alergik dari Shaklee?? Sudah ramai mencubanya dan hasilnya sungguh menakjubkan. Yang tidak boleh makan udang dan sotong...sekarang boleh makan tanpa perlu risau kesannya! Yang tidak boleh terkena habuk..sekarang tidak perlu fobia lagi!

Untuk sebarang pertanyaan atau untuk harga istimewa, hubungi saya - Arfah Umar, Pengedar Sah Shaklee (ID#: 959091) melalui email - sayanak.sayanak@gmail.com atau melalui whatsapp/sms/tel : 012-5927912



0 comments:

Post a Comment